Financiële afwijking | -100 |
|---|---|
3.4 Economische promotie | -100 |
Aansluiten digitaal nachtregister | -100 |
Met het invoeren van het digitaal nachtregister Aalsmeer voor particuliere toeristische verhuur is in eerste instantie uitgegaan van een hogere opbrengst toeristenbelasting van € 100.000. Dit was gebaseerd op 35.000 overnachtingen (35.000 X € 3,50 p.p.p.n) en invoering van de aangepaste huisvestingsverordening in 2025. Deze raming wordt voor 2025 niet gerealiseerd, omdat de noodzakelijke aanpassing van de Huisvestingsverordening op basis waarvan de particuliere toeristische verhuur aan een vergunningsstelsel wordt gekoppeld (nog) niet is gerealiseerd (planning is november 2025). Hierdoor is niet duidelijk waar potentiële aanbieders van particuliere toeristische verhuur zich bevinden. | |
Budgetoverheveling | 30 |
3.3 Bedrijfsloket en -ontwikkelingen | 30 |
Incidentele intensivering accountmanagement | 30 |
Het Aalsmeerse en Kudelstaartse bedrijfsleven is sterk georganiseerd, maar op sommige gebieden erg ad hoc en fragmentarisch. Om ondernemerscollectieven te ondersteunen ontbreekt momenteel soms het eerste dominosteentje wat de gehele keten in beweging brengt. Om de organisatiegraad van het Aalsmeerse bedrijfsleven te vergroten, te professionaliseren en in sommige gevallen op te starten is een werkbudget nodig van € 30.000. Per abuis is dit werkbudget niet voor de begroting van 2026 aangevraagd maar reeds in de 1e bestuursrapportage. Omdat het werkbudget in 2025 (nog) niet nodig wordt dit bedrag in zijn geheel doorgeschoven naar 2026. | |
